piątek, czerwca 14, 2013

Co łączy e-learning, XIX-wieczne fabryki oraz współczesny system edukacji?

Według badań GUS, w branżach takich jak finanse i ubezpieczenia (praca umysłowa), ponad 80% pracowników korzysta regularnie w trakcie pracy z komputera z dostępem do internetu. Komputer i internet stały się podstawą funkcjonowania wielu przedsiębiorstw, a umiejętności ICT wymagane są w coraz większej liczbie zawodów. Omawiane technologie, w ciągu ostatnich 20 lat, całkowicie zmieniły sposób, w jaki pracujemy, komunikujemy się, organizujemy swój czas pracy. Wszystkich zalet nie przedstawię zakładając, że każdy zdaje sobie sprawę z tego, iż technologie informatyczno-komunikacyjne (ICT) są fundamentem funkcjonowania gospodarki i społeczeństw XXI wieku, a ilość dostępnych dzięki nim usług, zwiększających produktywność pracownika, jest olbrzymia. Dlaczego jednak ta rewolucja nie przeorała jeszcze sposobu funkcjonowania systemu edukacji?